ปิกนิก ร้านอาหารไทยที่ตั้งอยู่ใน K11 Mall ในเมืองเซี่ยงไฮ้ ประเทศจีน ไวท์สเปส ได้รับแรงบันดานใจในการออกแบบมาจากอิทธิพลตะวันตก และความหลากหลายทางวัฒนธรรมในประเทศไทยในสมันรัชกาลที่ 5 ซึ่งคำว่า "ปิกนิก" ได้ถูกนำมาใช้ครั้งแรกในสมัยนั้น นอกจากนั้นเรายังออกแบบโลโก้ที่ประกอบด้วยตัวอักษรไทยที่ไขว้กันเป็นคำว่า"ปิกนิก" ซึ่งแสดงให้เห็นถึงความหรูหรา อีกทั้งเรื่องราวของแบรนด์ที่มุ่งเน้นไปที่ความสัมพันธ์ของคู่รักที่ล้อมรอบด้วยอาหารและให้ความรู้สึกเหมือนไปปิกนิกในสวนที่มีปิ่นโตและล้อมรอบด้วยดอกไม้ ต้นไม้อันเขียวขจี
Picnic is a Thai restaurant, located in K11 Mall in Shanghai, offering high quality Thai food. The inspiration drives from the western influence and cultural diversity in Thailand during the reign of King Rama V. During this era, the word "picnic" was first introduced within the Siamese society. The logo, the logo, consisting of the twist Thai Characters forming the word "ปิกนิก", has a luxurious touch and reveals the dating story back in the coronial era. The brand story focuses on the relationships of a couple bonding over food and gives a feel of picnicking in the garden with pinto.